Omdat u het waard bent

section1_page8_article17_1.jpg

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten en bedrijven. Sterker nog, als iedere Nederlander een persoonlijk financieel dienstverlener naast zich zou hebben staan, zou de wereld er een stuk beter uitzien. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.

Gedurende dit jaar verzoeken wij een aantal verzekeraars én adviseurs een adviescampagne te bedenken. De uitgewerkte ideeën (inclusief budgetvoorstellen en te verwachten rendement) publiceren we in VVP en tevens zullen we online aandacht vragen voor de Adviescampagne. Uw ideeën kunt u inzenden naar redactie@vvponline.nl.

De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), zal de inzendingen beoordelen en het beste idee kiezen. Tijdens het VVP Communicatie-Event van 27 november 2019 zal de jury het beste idee bekend maken.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
De klant vertelt

De klant vertelt

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten...

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

"In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product...

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

"Met onze campagne willen we bereiken dat de samenleving het gebruik van de intermediaire financieel routeplanner als iets heel vanzelfsprekends gaat beschouwen",...

Tijd om negatieve effecten provisieverbod bij te slijpen

Tijd om negatieve effecten provisieverbod bij te slijpen

Het is echt niet zo dat financieel adviseurs makkelijk hun geld verdienen en steeds kunnen golfen. Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema vrijdag in het radioprogramma...

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Onder het motto 'Omdat u het waard bent' verzoekt VVP branchepartijen een campagne te bedenken die de waarde van deskundig, financieel advies onder de aandacht van...

Belangenbehartiging is balanceren op een dun koord

Belangenbehartiging is balanceren op een dun koord

Adfiz-directeur Enno Wiertsema geeft in zijn maandelijkse column op www.adfiz.nl een blik op de lobby-aanpak van de adviseursorganisatie. Wiertsema: "Ook mij bereiken...

"Zorg ervoor dat WGA-ERD-offertes nu eens snel worden aangeleverd"

"Zorg ervoor dat WGA-ERD-offertes nu eens snel worden aangeleverd"

"Verzekeraars, zorg ervoor dat WGA-ERD-offertes nu eens snel worden aangeleverd." Die oproep doet Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandelijkse column op www.adfiz.nl....

Brand New Day: samen zorgen voor tevreden klanten

Brand New Day: samen zorgen voor tevreden klanten

‘Je loog tegen mij…’ Online pensioenbank Brand New Day ging er aanvankelijk met gestrekt been in. De campagne was wellicht iets te scherp aangezet,...

Brand New Day gaat voor groeiversnelling

Brand New Day gaat voor groeiversnelling

Brand New Day gaat voor groei. De online pensioenbank heeft 25 miljoen euro opgehaald bij haar aandeelhouders Hartwig, ASR en VvAA. Dit geld wordt volledig aangewend...

Onderscheid maken

Onderscheid maken

Elk mens is uniek. Dat is prachtig. Maar soms ook lastig. Bijvoorbeeld als het gaat om het scheppen van financiële zekerheid. Ook daarin blijken er geen twee...