Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

Adviescampagne 2019

"In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product aantoont. Altijd zijn ‘zij’ aan het woord. Nooit de ervaringsdeskundige, de klant. Wij bieden de ervaringsdeskundige een platform", aldus Marieke de Beer, teammanager Marketing & Communicatie bij VKG in VVP 4.

VVP vraagt in 2019 financieel dienstverleners een campagne te bedenken die nut en noodzaak van financieel advies bij alle Nederlanders over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol én betaalbaar zijn. De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), maakt de winnende campagne bekend op het VVP Event Waardecreatie voor Advieskantoren van 27 november 2019. Eerder verschenen in VVP campagne-ideeën van: NVHP, Turien & Co., Scildon, Assuport, FVP en Adviesbureau Kooiman & 't Hooght. In VVP 4 volgen ideeën van Lloyds en VKG.

De campagne van VKG brengt de klant als ervaringsdeskundige in beeld. " Een belevingscampagne aan de hand van mooie pure verhalen van echte klanten over hun lokale held. Een adviseur die door zijn zorg de stress van bijvoorbeeld een lastige schade heeft weggenomen. Een raadsman die heeft gezorgd dat de hypotheek van het droomhuis is gepasseerd of de ondernemer helpt het bedrijfskrediet te krijgen om te groeien."

Lees HIER de hele campagne van VKG in VVP 4.

Reactie toevoegen

 
Meer over
De klant vertelt

De klant vertelt

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten...

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

"Met onze campagne willen we bereiken dat de samenleving het gebruik van de intermediaire financieel routeplanner als iets heel vanzelfsprekends gaat beschouwen",...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Onder het motto 'Omdat u het waard bent' verzoekt VVP branchepartijen een campagne te bedenken die de waarde van deskundig, financieel advies onder de aandacht van...

Onderscheid maken

Onderscheid maken

Elk mens is uniek. Dat is prachtig. Maar soms ook lastig. Bijvoorbeeld als het gaat om het scheppen van financiële zekerheid. Ook daarin blijken er geen twee...

Rien Eyzenga: "Samen zorgen voor positieve publiciteit"

Rien Eyzenga: "Samen zorgen voor positieve publiciteit"

Het collectieve beeld van de financieel adviseur laat zich verbeteren door als groep regelmatig te zorgen voor positieve publiciteit. Dat stelt Rien Eyzenga (Assupport)...