VVP 29 mei 2018
1-10 van 14 resultaten

Klantgerichtheid is al jaren hét modewoord in de financiële sector. Maar hoe geef je er invulling aan? Om de klant centraal te stellen, worden vele wegen...
Vijf vragen aan Bianca de Graaff
1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...
Voor wie doen we het allemaal?
Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...
Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...
Vijf vragen aan Kathy Reinerie
Vijf vragen aan inntermediair Katy Reinerie 1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Vaak komt een klant met een specifieke vraag binnen, maar blijkt het achterliggende...
Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal
Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...
Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...
Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....
‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....
Mogelijk gemaakt door… uw adviseur
Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...
Events
Quote van de dag

Kunnen klanten van Ardanta nog onder de hoge bedragen uit? De uitvaartverzekeraar noemt het stopzetten van de indexering een mogelijke optie. Dan blijven ze dezelfde premie als in 2022 betalen. Dit betekent wel dat de waarde niet wordt verhoogd.
Radar over als gevolg van inflatie sterk gestegen premie Ardanta
Stelling
Wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt
Laatste reacties
- 27-01-2023 Ik typ de reactie van Paul niet over, die is mij uit het hart...
- 25-01-2023 Als man die al lang in de financiële sector werkt heb ik mij...
- 26-01-2023 Wat gaat de AFM doen aan de communicatie tussen aanbieders en...
- 26-01-2023 De financiële sector zijn duidelijk niet de financiële intermediairs....
Recente editie

Over vijf jaar… zijn er gewoon nog financieel adviseurs die floreren door hun persoonlijke benadering van consument en ondernemer. Dat stellen Adfiz, AFM, NVHP en OvFD in VVP 06-2022. De AFM noemt het wel belangrijk na te denken over “de doelgroep die je wilt bedienen, welke producten voor die doelgroep belangrijk zijn en op welke wijze jouw doelgroep wil communiceren”. Verder in deze VVP een interview met Jähnig + Ter Braak, winnaar van de VVP Advies Award 2022 (“Ons succes zit in plezier”), een nieuwe aflevering van het VVP Ondernemersnetwerk (over adviseren op basis van life events en risicoprofielen), een interview met de inmiddels overleden actuaris Jan Donselaar (“Blijf vooral dicht bij jezelf, dan komt het wel goed”), een update Women in Financial Services (“Het moet gaan over de vraag: waartoe ben ik op aarde?”), Martin Koot van MoneyView (“Ondanks mooie schermen en een meer digitale papierstroom is het hypotheekproces nog even inefficiënt als 30 jaar terug”) en natuurlijk ook weer de kennisrubriek ‘Ken je vak!’ boordevol praktijkinformatie voor de adviseur.
Duurzaam advies: het hoort, het moet en het loont. Dat betoogt onderzoeker Fred de Jong in het katern Duurzaam Advies met daarin verder onder meer ook directeur Kees Dullemond over het nieuwe Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche (INSVER).
Bekijk de inhoudSpecial Actief Klantbeheer

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners. In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).
Bekijk de inhoud