VVP 29 mei 2018


1-10 van 14 resultaten


Aandacht

Aandacht

Klantgerichtheid is al jaren hét modewoord in de financiële sector. Maar hoe geef je er invulling aan? Om de klant centraal te stellen, worden vele wegen...

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Bied wat de klant past

Bied wat de klant past

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Vijf vragen aan Kathy Reinerie

Vijf vragen aan Kathy Reinerie

Vijf vragen aan inntermediair Katy Reinerie 1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Vaak komt een klant met een specifieke vraag binnen, maar blijkt het achterliggende...

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Van visie naar ontwikkeling

Van visie naar ontwikkeling

Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....

Klant moet directiekamer in

Klant moet directiekamer in

‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Events

Symposium Sustainable Finance & Tax

22 november 2021 - 22 november 2021

Lees meer
Quote van de dag
Maandelijks betalen voor service bij je hypotheek is überhaupt onnodig. Want welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?

Maandelijks betalen voor service bij je hypotheek is überhaupt onnodig. Want welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond

Stelling

De financiële sector dient zich actiever op te stellen bij het verduurzamen van de samenleving

Special Duurzaam Adviseren
Special Duurzaam Adviseren

“Benader mensen: u kunt gaan verduurzamen.” Dat is de oproep aan financieel adviseurs in de VVP Special Duurzaam Adviseren. Verduurzaming is niet meer weg te denken uit het adviesgesprek, aldus de kennispartners, adviseurs en deskundigen die in de special aan het woord komen. En hoewel verduurzaming allereerst uit het hart moet komen, mag de adviseur er ook nog best aan verdienen. Zolang hij of zij maar transparant is. Volgens Kees van Steensel en Kees Dullemond, die in de special hun Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche lanceren, kan de sector zelfs een leidende rol bij verduurzaming gaan spelen.

Bekijk de inhoud
Recente editie
Recente editie

Actief Klantbeheer is goed voor klant én adviseur. Dat is de boodschap van VVP 04-2021. De ondertekenaars van het Manifest Actief Klantbeheer en adviseurs vertellen over het nut en geven tips. In de rubriek ‘Adviseren is topsport!’ dit keer Adfiz-voorzitter Roger van der Linden. Hij ziet vooral een parallel tussen adviseur en toptrainer. Pepijn van Kleef (MoneyView) betreurt de teloorgang in de financiële sector (en bij de slager) van het ‘Mag het eens onsje meer zijn?’. “Ik denk nog vaak met weemoed aan die ‘inefficiënte’, ‘ouderwetse’. ‘te dure’ vakman die exact kon leveren wat ik wilde hebben.” Ook in deze VVP: het katern Zorg & Verzuim over hybride werken, bevorderen van een gezonde leefstijl en het belang om naast de werknemers ook het bedrijf vitaal te houden.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!
Special Duurzaamheid & Innovatie
Special Cyber
Special Digitale Transformatie
Special Business Support
Special Slimmer Adviseren
Special Automatisering
Special Klantgerichtheid