VVP 29 mei 2018
1-10 van 14 resultaten

Klantgerichtheid is al jaren hét modewoord in de financiële sector. Maar hoe geef je er invulling aan? Om de klant centraal te stellen, worden vele wegen...

Vijf vragen aan Bianca de Graaff
1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...

Voor wie doen we het allemaal?
Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Vijf vragen aan Kathy Reinerie
Vijf vragen aan inntermediair Katy Reinerie 1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Vaak komt een klant met een specifieke vraag binnen, maar blijkt het achterliggende...

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal
Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....

‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur
Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...
Events
Quote van de dag

Digitaliseren moet niet voelen al ballast, maar als slimme collega die het saaie werk overneemt.
Jack Vos (Onesurance) in VVP Special Business Support
Stelling
Ondernemen wordt financieel adviseur in Nederland onmogelijk gemaakt.
Laatste reacties
- 09-07-2025 Betreft wijzigingsregeling hypothecair krediet 2026. Ingangsdatum:...
- 08-07-2025 Verkiezingsstunt van VVD, die er voor zorgt dat jongeren met...
- 08-07-2025 Beste Pepijn, je verdient je leven lang al geld met activiteiten...
- 27-06-2025 als overheid aangeeft dat investeringen binnen bijvoorbeeld 7...
VVP 2-2025

VVP 2-2025 biedt weer volop inspiratie en kennis aan financieel adviseurs, onder meer in het katern Bijzondere en nieuwe risico’s. Inlevingsvermogen is cruciaal bij het afdekken van deze risico’s, vertellen Marnix Bokhorst (Bokhorst Verzekeringen), Maurice Jongen (Assicuro Assuradeuren) en Gabri Hessels (Noventas).
De hooggewaardeerde rubriek Ken je vak! barstensvol praktijkkennis ontbreekt uiteraard niet.
Digitale verzekeraars, B2B-insurtech, embedded insurance, ze rukken snel op. Wat zijn de kansen voor het adviesvak? Jack Vos (Onesurance) schetst ze.
Ondertussen blijkt keer op keer: de behoefte aan écht blijft. Die troef moeten adviseurs hoe dan ook blijven uitspelen.
“Heren, kijk verder dan alleen de cijfers”, zegt Romany Staring (Visie op Hypotheken & Verzekeringen) in de rubriek Vrouw & Advies.
De paarse krokodil is alive and kicking, constateert Pepijn van Kleef (MoneyView) aan de hand van zijn ervaringen bij het verzekeren van zijn energieopslagsysteem.
Bekijk de inhoudSpecial Business Support 2025

Tot de nok toe gevuld met praktijkinformatie, ondernemerstips en inspiratie: de VVP-special Business Support 2025. De vijf doorgewinterde leden van het VVP Ondernemerspanel (Ewald Bary, Robin van Beem, Edwin Bosma, Richard Meinders en Jack Vos) laten heel concreet zien hoe je als adviseur je onderneming verder kunt brengen. De adviseurs uit de rubrieken Frisse Blik Expert Panel en Uit de adviespraktijk vertellen hoe zij business support inzetten en waar nog te winnen valt. Aandacht voor AI, hét onderwerp van dit moment, ontbreekt uiteraard niet ("Samen maken mens en machine het verschil"). Werk & Co geeft uiterst praktische tips voor het vinden en binden van personeel. Jos Besselink (WijZijnLoek ) schetst de kansen bij AOV-advies.
Verder in deze special bijdragen van onder meer Elise Bleukens in de rubriek Vrouw & Advies, Henk Jansen (hoe word je een betere ondernemer?), Fred de Jong (HAN), Michael Mackaaij (voorzitter Contactgroep Automatisering) en de kennispartners ASN Bank, HypotheekCompany, Nh1816 en TAF.
Bekijk de inhoud