VVP 29 mei 2018


1-10 van 14 resultaten


Aandacht

Aandacht

Klantgerichtheid is al jaren hét modewoord in de financiële sector. Maar hoe geef je er invulling aan? Om de klant centraal te stellen, worden vele wegen...

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Bied wat de klant past

Bied wat de klant past

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Vijf vragen aan Kathy Reinerie

Vijf vragen aan Kathy Reinerie

Vijf vragen aan inntermediair Katy Reinerie 1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Vaak komt een klant met een specifieke vraag binnen, maar blijkt het achterliggende...

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Van visie naar ontwikkeling

Van visie naar ontwikkeling

Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....

Klant moet directiekamer in

Klant moet directiekamer in

‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Events

Winnen, verliezen, opstaan en weer doorgaan; de belangrijkste lessen voor (advies)ondernemers

4 maart 2021 - 4 maart 2021

Lees meer

Rijnlands denken voor Financials

22 oktober 2020 - 18 december 2020

Lees meer

Starship Advice: a great place to work

15 juni 2021 - 15 juni 2021

Lees meer
Quote van de dag
Duurzaamheid staat al heel lang op onze agenda, we mogen er best wat meer over communiceren.

Duurzaamheid staat al heel lang op onze agenda, we mogen er best wat meer over communiceren.

Arjan Nollen (NN) in VVP-special Duurzaamheid & Innovatie

Stelling

Minister houdt terecht vast aan nieuw energielabel

Recente editie
Recente editie

In VVP 4 een prachtig praktijkartikel van VVP Ondernemerspanellid Bob Klijn (Herenvest): ‘Hoe de hazen lopen bij een bedrijfsovername’. Maak de juiste keuzes, schrijft Klijn. Ook in VVP 4: een katern Vermogensbeheer. “Vermogensbeheer, financiële planning en nalatenschapsplanning zijn toepasbaar bij elke klant”, zegt Ralph Geerdink (Deterink Financieel Advies). Sonja Stalfoort, expert in klantbeleving, legt uit hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden.

Financieel adviseurs Peggy van der Smitte, Barbara Stoopman en Frank Boute geven weer een kijkje in hun keuken: “In de coronasituatie is het belang van relatiebeheer alleen maar groter geworden.”

Peter Wormskamp ontmoet weer adviseurs tijdens zijn wandeling door Nederland. “Ja, er is een coronacrisis. Vooral als het gaat om de gezondheid. Tegelijkertijd gaat het met adviserend Nederland behoorlijk goed.”

“Ik wil me verder ontwikkelen als ondernemer”, licht Roger van der Linden (Van der Linden Adviesgroep en Adfiz-voorzitter) de verkoop van zijn kantoor aan de Heilbron Groep toe.

Verder in VVP 4 uiteraard alle vertrouwde rubrieken, inclusief het katern ‘Ken je vak!’.

Bekijk de inhoud
Special Duurzaamheid & Innovatie
Special Duurzaamheid & Innovatie

Verbreed uw advies! Dat is de boodschap van de VVP-special Duurzaamheid & Innovatie. Financieel adviseurs kunnen een belangrijke rol spelen bij de verduurzaming van de samenleving. Hoe? De klant investeert in zichzelf met duurzame aanpassingen, dat is de boodschap die de financieel adviseur kan uitdragen. De financieel adviseur kan letterlijk de katalysator zijn. In de special tips, tricks en tools die hierbij helpen. Adfiz zet de stand van zaken op een rij in drie actuele dossiers (verzekerbaarheid zonnepanelen, woningverduurzaming en verzekerbaarheid recyclingsbedrijven). Verder onder meer inspirerende voorbeelden van duurzaamheidsondernemers die gaan voor échte verandering, zoals verlichting op plantenenergie en melkproducten zonder dieren. De VVP-special Duurzaamheid & Innovatie is gemaakt in samenwerking met a.s.r., Bureau DFO, Duurzaamheidsprofiel, FasterForward, Figlo, Florius, de Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden, Obvion, Scildon, De Verzekeringsanalyse, Vista, VKG en Voogd & Voogd.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Klantgerichtheid
Special Automatisering
Special Slimmer Adviseren
Special Business Support
Special Digitale Transformatie
Special Cyber