VVP 5 maart 2019
21-30 van 38 resultaten

Bizarre klacht vindt terecht geen gehoor
INKOMEN – Ondanks dat de consument zich niet realiseerde dat hij ziek was, had zijn adviseur hem nadrukkelijk moeten adviseren om zich toch ziek te melden...

Kifid ook open voor zakelijke klant met privacyklacht
PRIVACY – Wist u het? Artikel 60 onder d van het Kifid-reglement breidt de definitie van het begrip consument uit tot de natuurlijke persoon met een...
Gevolgen no-deal Brexit voor uitwisselen persoonsgegevens
(Adfiz in VVP 02-2019) Voorjaar 2018 is de AVG van kracht geworden. Om adviseurs te helpen met de Europese regels voor de bescherming van persoonsgegevens heeft...

BTW externe advocaat valt onder kostenmaximum
RECHTSBIJSTAND – Door de consument aan een externe advocaat betaalde BTW valt onder het in de rechtsbijstandsverzekering bepaalde kostenmaximum. Op 15 september...
Op 1 mei 2019 komt de VFN met een nieuwe VFN-Gedragscode. De exacte inhoud is nog niet bekend, maar de VFN heeft inmiddels laten doorschemeren welke in het oog...
De CAR-verzekering is een combinatie van een AVB, met op de aannemersbranche toegespitste dekkingsrubrieken die het te bouwen object als middelpunt hebben. CAR...

Nieuwe verzuimverzekering een zegen?
Minister Koolmees heeft per 20 december 2018 een voorstel gedaan om tot een MKB Verzuim-ontzorg-verzekering te komen. Werkgevers ervaren de loondoorbetaling bij...
Beheersing van risico’s begint met bewustwording. Vijf eenvoudige startvragen bewijzen hierbij prima hun dienst, aldus gedragsveiligheidskundige Annemarie...

De kracht van reflectie (en je mag er van genieten)
Ik schrijf deze column terwijl ik met mijn gezin in het Noord-Italiaanse bergen ben. We komen hier ieder jaar voor de sneeuw en om een paar dagen de dagelijkse...

Het is alweer even geleden dat het provisieverbod werd geïntroduceerd. Veel rumoer, ophef en vooral veel onbegrip bij adviseurs. De intentie voor de afschaffing...
Events
Quote van de dag

Europese regels rondom duurzame financiën moeten simpeler en pratischer"
Insurance Europe
Stelling
"Adviseurs moeten klanten proactief wijzen op gevolgen Wtp voor nabestaanden"
Laatste reacties
- 13-06-2025 Mooi initiatief vooruitlopend op de BAZ. Persoonlijk had ik graag...
- 06-06-2025 Natuurlijk komt er een tijd dat de hypotheek (weer) gewoon lenen...
- 06-06-2025 Begrijpelijk en ook verstandig. Veel woningen hebben een koopsom...
- 04-06-2025 Nee, de hypotheek is een financieel impactvol product. De gemiddelde...
VVP 01-2025

"Ingewikkelde financiële keuzes moet je niet overlaten aan de Elon Musks van deze wereld", schrijft Martin Koot (MoneyView) in VVP 1-2025. AI maakt mensen niet overbodig. Ondertussen, stelt Jack Vos (Onesurance) in een bijdrage, laten insurtechs zien hoe technologie processen kan vereenvoudigen en de klantervaring kan verbeteren. De kunst is de juiste balans te vinden, waarbij in de eerste plaats de klant er beter van moet worden. De klant als baken is ook hoe het nog jonge kantoor Laurus Verzekeringen van Alex Brandenburg en Brian Gal in de markt staat.
In de nieuwe VVP uiteraard ook weer Ken je vak!, dit keer met onder meer Roger van der Linden in zijn hoedanigheid als bedrijfsadviseur: "Happy 2030! Werk jij daar al aan?" Verder ook weer de rubrieken Vrouw & Advies (met Iné Cheung van Argenta), Samen Betrokken (met Daniëlle Korten van Mackus Financiële Dienstverlening) en Het vuur van... (met Barry Vermeeren van Dazure).
In het katern Preventie en Risicomanagement laten adviseurs Marjolein Bruggeman, Christian Post, Iris van den Hout en Edwin Merks zien dat risicobeheer boven alles een dynamisch proces is. De redactie doet nogmaals een oproep het deelprofiel bedrijfscontinuïteit Erkend Risicoadviseur nieuw leven in te blazen.
Bekijk de inhoudSpecial Duurzaam Advies 2025

De VVP-special Duurzaam Advies 2025 barst uit zijn voegen van concrete praktijktips en tools om consument en ondernemer te kunnen bijstaan met duurzaam advies én om het eigen bedrijf te verduurzamen en daarmee toekomstbestendig te maken. De boodschap: duurzaamheid is here to stay en je kunt echt vandaag al het verschil maken.
INSVER, het instituut voor verduurzaming van de verzekeringsbranche, stáát, nu is het volgens het nieuwe bestuur tijd voor de volgende fase. In de special biedt INSVER ook een stappenplan en praktische tips. Samen met Adfiz beschrijft INSVER de impact van circulariteit op risicomanagement en -advies.
Uiteraard ontbreken adviseurs niet. Het Verbond van Verzekeraars beschrijft de stappen op weg naar duurzaam schadeherstel als norm. Iris van Asselt (Studio Duurzaam Wonen) beschrijft regeneratieve en circulaire opties (R-Ladder).
Bekijk de inhoud