VVP 5 oktober 2019

Cover VVP 5 2019

1-10 van 32 resultaten


Bespaarmodule

Bespaarmodule

Hoe maak je nazorg lonend? Dat is voor veel adviseurs de hamvraag. Recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid maakt deze vraag niet minder urgent. Kifid...

Door adviserend Nederland van Noord naar Zuid

Door adviserend Nederland van Noord naar Zuid

  Er is de afgelopen jaren veel veranderd in adviserend Nederland. Of toch niet? Om dat te ontdekken loopt Peter Wormskamp dit jaar door Nederland. Onderweg...

Zorgplicht: kopzorg of vanzelfsprekendheid?

Zorgplicht: kopzorg of vanzelfsprekendheid?

(door Richard Meinders, SVC Groep) Het Kifid heeft met haar recente uitspraken over de zorgplicht van bemiddelaars ten aanzien van premiedalingen op het gebied...

Onafhankelijk Financieel Spreekuur

Onafhankelijk Financieel Spreekuur

(door Martin Koot, MoneyView) Bedenk een campagne om het imago van onafhankelijke financieel adviseurs te verbeteren, inclusief budgetvoorstel en te verwachten...

Beroepseer: trots op je vak

Beroepseer: trots op je vak

(door Fred de Jong, onderzoeker) Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van...

Waardetoevoeging voor klant, adviseur én aanbieder

Waardetoevoeging voor klant, adviseur én aanbieder

Hoe speel je in een snel veranderende wereld in op de behoeften van klanten, hoe blijf je waarde toevoegen en hoe laat je de expertise van zowel aanbieder als...

Het vuur van... Gijs van Reeden

Het vuur van... Gijs van Reeden

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Klant vaak verbaasd over lage kosten

Klant vaak verbaasd over lage kosten

(Partner in kennis BNP Paribas Cardif) Arbeidsongeschiktheid is niet top of mind bij huizenkopers. Klanten focussen zich liever op de nieuwe woning en het rondkrijgen...

Swift.Online: onafhankelijk mobile-only verzekeringsplatform

Swift.Online: onafhankelijk mobile-only verzekeringsplatform

(door Tony Dingemanse, Swift.Online) De nieuwe technologie, big data, de nieuwe kijk op klantgerichtheid. Het zijn uitdagingen die innovatieve partijen graag oppakken....

Local Hero

Local Hero

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

Quote van de dag

Voorkomen moet worden dat een ondergrens in beschikbaarheid van diensten wordt bereikt voor kwetsbare groepen in de samenleving. Traditionele banken nemen hierin wel hun verantwoordelijkheid, maar dit is minder duidelijk zichtbaar bij nieuwe spelers hetgeen leidt tot een ongelijk speelveld.

DNB in rapport 'Veranderen voor vertrouwen'

Stelling

Ik heb er geen moeite mee mijn provisie als bedrag te tonen

Recente editie
Recente editie

Adviseurs staan voor de uitdaging het klantcontact te waarborgen, blijkt uit de rondetafel Uit de adviespraktijk in VVP 6. De AFM meent dat de adviseur een voorsprong heeft op de Googles en Lemonades. Adviseur Wilfred Mooij roept verzekeraars op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen met de adviseur te zoeken naar passende oplossingen voor de klant in plaats van de deur dicht te gooien. En natuurlijk ook in VVP 6 weer het superpraktijkgerichte katern 'Ken je vak!'.

Bekijk de inhoud
Special Slimmer Adviseren
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
VVP Special Klantgerichtheid
Special Automatisering