ABN Amro: focus op Nederland en Noordwest-Europa
ABN Amro gaat zich focussen op Nederland en Noordwest-Europa. Aldus de bank bij de bekendmaking van de cijfers over het tweede kwartaal 2020. ABN AMro stopt ook met MoneYou.
CEO Robert Swaak: "We willen klanten bedienen in segmenten waar wij schaal kunnen realiseren, en zullen ons focussen op Nederland en Noordwest-Europa, waar we gaan investeren en groeien. Corporate & Institutional Banking (CIB) gaat zich focussen op klanten in Noordwest-Europa en op Clearing en we trekken ons terug uit alle niet-Europese corporate banking-activiteiten. Daarnaast hebben we de kredietvoorwaarden en -limieten aangescherptom ook aan een gematigd risicoprofiel bij te dragen."
ABN Amro sloot het tweede kwartaal af met een nettoresultaat van vijf miljoen euro negatief. De kredietvoorzieningen waren weer hoog als gevolg van "een uitzonderlijk klantdossier, Covid-19 en de olieprijs".
Reactie toevoegen
ABN Amro: bouw 500.000 levensloopbestendige woningen
Nieuwbouwwoningen voldoen nauwelijks aan de behoeften van de groeiende groep ouderen. Dat concludeert ABN Amro in haar rapport ‘Tekort woningen voor ouderen...
ABN Amro bij compensatie wurgkrediet toch verder terug in de tijd
ABN Amro heeft besloten de compensatie wurgkredieten te berekenen vanaf 2001. De bank: "Het kost ons wel extra tijd om dit goed te kunnen uitvoeren. De tijdlijnen...
ABN Amro: “Aantal woningtransacties zal in 2023 weer toenemen”
Voorlopig blijft de lage hypotheekrente de woningprijs opjagen, denkt ABN Amro. “Onze prijsraming voor is dit jaar is plus 12,5 procent en voor volgend jaar...
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren
De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. Het...
ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches
ABN Amro gaat het aantal Financiële Zorgcoaches verdubbelen van dertig naar zestig. Deze coaches geven hulp bij het digitaal regelen van dagelijkse bankzaken:...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...