ABN Amro: "Moneyou opnieuw neergezet als prijsvechter"

Robert_Swaak

“In onze hypotheekportefeuille breiden we de intermediaire diensten uit door ons online label Moneyou opnieuw neer te zetten als prijsvechter.” Aldus CEO Robert Swaak van ABN Amro bij de presentatie van de cijfers over het tweede kwartaal. Moneyou begeeft zich sinds deze week op de intermediaire hypotheekmarkt, om te beginnen in samenwerking met De Hypotheker.

De hypotheekportefeuille van ABN Amro groeide, terwijl de zakelijke kredietportefeuille van de core bank stabiel bleef. De kredietvoorzieningen lieten over het tweede kwartaal een netto vrijval van 79 euro miljoen zien als gevolg van de verbeterde macro-economische vooruitzichten en de voortgang in de afbouw van CIB non-core.

De nettowinst kwam mede dankzij de vrijval uit op 393 miljoen euro.

Swaak zei verder onder meer: “Duurzaamheid staat centraal in onze purpose en we boeken goede voortgang bij het vergroten van het volume  duurzame klantleningen – de doelstelling van 21 procent in 2021 is al gehaald.”

Duurzaamheidskorting op hypotheekrente

Bestaande en nieuwe hypotheekklanten krijgen van ABN Amro Duurzaamheidskorting als ze na de start van een rentevaste periode gaan verduurzamen en binnen 24 maanden hun energielabel – dat in aanmerking komt voor duurzaamheidskorting – laten registreren. De korting bedraagt 0,10 procent bij energielabel B, 0,15 procent bij het A-label.

De Duurzaamheidskorting geldt voortaan ook voor ‘vernieuwbouw’. Dat is een gebouw dat zodanig gerenoveerd is dat de kwaliteit vergelijkbaar is met nieuwbouw.

Hypotheekklanten met een energielabel dat voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor Duurzaamheidskorting worden door ABN Amro automatisch met de korting beloond. De bank haalt proactief de energielabels op bij de RVO (Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland) en kent de Duurzaamheidskorting vervolgens automatisch toe wanneer aan de voorwaarden is voldaan.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Alex van der Sluijs - Wonen en Hypotheek 12 augustus 2021

Eerst het intermediair beconcurreren en als blijkt dat het een kansloze zaak is, gewoon proberen het intermediair weer voor je karretje te spannen. Gewoon een radicaal mislukt project. Vrouwen en kinderen eerst ... Een Frank de Boer wordt gewoon ontslagen.

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

(Kifid-uitspraak 2021-0910) ABN Amro adviseert een klant om de financiering van de verbouwing van een woning via een rekeningcourantkrediet te financieren en niet...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Cyberexpert Maria Genova boos op 'brief' van ABN Amro

Cyberexpert Maria Genova boos op 'brief' van ABN Amro

Cyberexpert Maria Genova vindt dat banken brieven aan klanten toesturen met een verkeerd signaal. Op LinkedIn zegt ze boos te zijn op ING en met name op ABN Amro. "Nu...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...