ABN Amro: ruim 100 Financiële zorgcoaches
Het aantal Financiële zorgcoaches van ABN Amro is inmiddels de grens van 100 gepasseerd. Gudy van der Wal, Directeur Financiële zorgcoaches: “Het aantal Financiële zorgcoaches van ABN Amro is in de afgelopen jaren sterk gegroeid: In 2016 waren er zes Financiële zorgcoaches, in 2017 waren dit er veertien en in 2019 waren dertig Financiële zorgcoaches actief. Tijdens corona, toen veel mensen hun bankzaken noodgedwongen vanuit huis moesten regelen, verdubbelde ABN Amro dit aantal naar zestig en dit jaar is de grens van honderd Financiële zorgcoaches gepasseerd."
Er zijn mensen die hulp nodig hebben om mee te komen in het online betalingsverkeer, bijvoorbeeld omdat ze veranderingen lastig vinden, de stap naar online bankieren als drempel ervaren of bang zijn om fouten te maken. De Financiële zorgcoaches bieden de helpende hand. Van der Wal: "Zij bieden deze service gratis aan, bijvoorbeeld aan klanten die minder digitaal vaardig zijn, maar wél hun zaken goed geregeld willen hebben. Financiële zorgcoaches helpen klanten door het geven van cursussen over online bankieren, zoals internet bankieren en mobiel bankieren. Ook bieden zij hulp bij het regelen van een machtiging en komen ze bij klanten thuis om te helpen bij hun dagelijkse bankzaken.”
Reactie toevoegen
Meer over
ABN Amro bij compensatie wurgkrediet toch verder terug in de tijd
ABN Amro heeft besloten de compensatie wurgkredieten te berekenen vanaf 2001. De bank: "Het kost ons wel extra tijd om dit goed te kunnen uitvoeren. De tijdlijnen...
ABN Amro: “Aantal woningtransacties zal in 2023 weer toenemen”
Voorlopig blijft de lage hypotheekrente de woningprijs opjagen, denkt ABN Amro. “Onze prijsraming voor is dit jaar is plus 12,5 procent en voor volgend jaar...
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren
De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. Het...
ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches
ABN Amro gaat het aantal Financiële Zorgcoaches verdubbelen van dertig naar zestig. Deze coaches geven hulp bij het digitaal regelen van dagelijkse bankzaken:...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...
Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...