Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro

Sandra Molenaar Consumentenbond van website 2019

De Consumentenbond en ABN Amro zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor klanten van de bank die in het verleden te veel rente betaalden over hun consumptief krediet. De eerste klanten worden voor het einde van het jaar gecompenseerd. De bedragen variëren tussen de 50 en 1.750 per klant. De bank reserveert hiervoor in totaal zo'n 250 miljoen euro. 

De compensatieregeling geldt voor diverse doorlopende consumptieve kredieten van ABN Amro, ALFAM en ICS.

ABN Amro gaat de rente nu herberekenen en de te veel betaalde rente compenseren.

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: 'We zijn blij dat de bank zijn verantwoordelijkheid neemt. Er is een nette regeling uit gekomen, waarmee de bank op een juiste manier zijn fouten herstelt. Daarmee is de bank een voorbeeld voor andere banken die hun klanten ook te veel rente rekenden."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Geschillenregeling BKR naar Kifid

Geschillenregeling BKR naar Kifid

(Permanent Actueel door Lindenhaeghe in Ken ja vak! VVP 5-2021) De Geschillenregeling BKR is 1 oktober over gegaan naar Kifid. Aanleiding hiervoor is het feit dat...

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

(Kifid-uitspraak 2021-0910) ABN Amro adviseert een klant om de financiering van de verbouwing van een woning via een rekeningcourantkrediet te financieren en niet...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond...

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat op pagina 51 t/m 53 een artikel genaamd: Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Beroep van Interbank tegen uitspraken over variabele rente niet behandelbaar

Beroep van Interbank tegen uitspraken over variabele rente niet behandelbaar

Het beroep van Interbank tegen twee uitspraken over variabele rente op doorlopend krediet is niet behandelbaar, zo blijkt uit de dinsdag gepubliceerde uitspraken...

"Hypotheekadviseurs verkopen veelal gebakken lucht met abonnementen"

"Hypotheekadviseurs verkopen veelal gebakken lucht met abonnementen"

De serviceabonnementen die veel hypotheekadviseurs bij het afsluiten van een hypotheek verkopen, stellen niets voor. Dat stellen de Consumentenbond en Ikbenfrits...