Duur taxiritje voor verzekeraar

Taxi via Pixabay 2018

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de kofferbak van de taxi geplaatst. Nadat de consument en zijn partner waren uitgestapt is de taxichauffeur met de bagage weggereden. FBTO wijst dekking af omdat de schade niet tijdig is gemeld, geen aangifte bij de politie is gedaan en ten aanzien van de waardevolle spullen de normale voorzichtigheid niet in acht is genomen. De Geschillencommissie toetst ambtshalve aan de Richtlijn betreffende de verkoop op afstand van financiële diensten aan consumenten en komt tot het oordeel dat de voorwaarden niet zijn verstrekt op een duurzame drager. De bepalingen met een beroep waarop de verzekeraar de claim heeft afgewezen moeten, ingevolge artikel 11 van de Richtlijn, buiten beschouwing blijven. De commissie wijst de vordering van de consument toe tot het maximaal verzekerde bedrag van drie mille.

 

Reactie toevoegen

 
Gevloerd 2...

Gevloerd 2...

(Kifid-uitspraak GC 2024-0988) De vloerbedekking op de overloop is beschadigd. De consument verlangt ook uitkering van de vervangingskosten van de vloerbedekking...

Gevloerd...

Gevloerd...

(Kifid-uitspraak GC 2024-0974) De consument heeft schade aan de gietvloer in de keuken door een eigen gebrek aan de vloer. Los van de herstelkosten van de gietvloer...

Vlieger gaat niet op...

Vlieger gaat niet op...

(Kifid-uitspraak GC 2024-0968) De Geschillencommissie oordeelt dat de adviseur niet gehouden was om de consument te verwijzen naar de hulpdienst van de verzekeraar....

Adviseur de gebeten hond...

Adviseur de gebeten hond...

(Kifid-uitspraak GC 2024-0941) De consument stelt dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden en vordert schadevergoeding. De tussenpersoon heeft, ondanks herhaaldelijke...

Drone niet gedekt op reisverzekering

Drone niet gedekt op reisverzekering

(Kifid-uitspraak GC 2024-0938) Met de verzekeraar is de Geschillencommissie van oordeel dat de drone van de consumenten een luchtvaartuig is op grond van artikel...

Adviseur stuurde onprofessionele e-mail

Adviseur stuurde onprofessionele e-mail

(Kifid-uitspraak GC 2024-0925) De Geschillencommissie is van oordeel dat het advieskantoor een onprofessionele e-mail naar de consument gestuurd heeft. Op 28 mei...

Ongeluk tijdens operatie niet gedekt op ongevallenpolis

Ongeluk tijdens operatie niet gedekt op ongevallenpolis

(Kifid-uitspraak GC 2024-0920) De consument claimt een uitkering onder de verzekering, omdat hij na een ziekenhuisopname een ongeval heeft gehad. De verzekeraar...

Verzekeraar struikelt bij Kifid

Verzekeraar struikelt bij Kifid

(Kifid-uitspraak GC 2024-0913) De verzekerde heeft bij de verzekeraar een schade ingediend, omdat hij was gestruikeld en daarbij de consument in het water had geduwd....

Verzekeraar krijgt pandeksel op neus

Verzekeraar krijgt pandeksel op neus

(Kifid-uitspraak GC 2024-0892) De consument vordert dekking voor schade doordat bij het gebruik van het gasfornuis een pan is beschadigd, de inhoud van de pan is...

Meer mensen kunnen met incassotuchtklacht naar Kifid

Meer mensen kunnen met incassotuchtklacht naar Kifid

Kifid behandelt vanaf deze maand ook klachten over geregistreerde incassodienstverleners die geen lid zijn van de NVI en wel zijn aangesloten bij Kifid. Sinds 1...