Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro

Euro's 50 via Pixabay

Stichting Geldbelangen eist dat ABN Amro de compensatieregeling opschort, die de bank – in samenwerking met Consumentenbond Claimservice - voor teveel betaalde rente gaat aanbieden. Geldbelangen is het niet eens met de manier van berekenen van de compensatiebedragen. De belangenbehartiger wil dat de bank wacht op twee Kifid-uitspraken die binnen afzienbare termijn verwacht worden.

Verder eist Geldbelangen dat ABN Amro de finale-kwijting-bepaling uit de compensatieregeling haalt.

In de compensatieregeling, die Credit Acgricole Consumer Finance NL B.V. (waaronder Interbank, Ribank, De Nederlandsche Voorschotbank en Intermediaire Voorschotbank) in 2020 is gaan bieden, zegt deze bank expliciet dat de klant geen finale kwijting verleent bij aanvaarden van het aanbod.

Geldbelangen: “Ten slotte rekent ABN Amro vanaf 2008. Kifid heeft al twee richting gevende uitspraken gedaan in een klacht over Credit Agricole Consumer Finance, waarin gesteld wordt dat er vanaf begin contract gerekend moet worden. CACF doet op dit moment pogingen om daartegen in beroep te gaan.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. Het...

ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches

ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches

ABN Amro gaat het aantal Financiële Zorgcoaches verdubbelen van dertig naar zestig. Deze coaches geven hulp bij het digitaal regelen van dagelijkse bankzaken:...

Geldbelangen: “Teken compensatieaanbod ABN Amro voorlopig niet”

Geldbelangen: “Teken compensatieaanbod ABN Amro voorlopig niet”

Stichting Geldbelangen roept gedupeerden woekerrente op het door de Consumentenbond ondersteunde compensatieaanbod van ABN Amro niet te ondertekenen. Geldbelangen:...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

(Kifid-uitspraak 2021-0910) ABN Amro adviseert een klant om de financiering van de verbouwing van een woning via een rekeningcourantkrediet te financieren en niet...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...