Jury Adviescampagne 2019 bekend

Adviescampagne 2019

De jury van de Adviescampagne 2019 bestaat uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day), merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe).

In iedere VVP werken een tweetal financiële dienstverleners een uitvoerbaar en betaalbaar plan uit dat moeten bijdragen om de meerwaarde van advies in Nederland bekender te maken. De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Daar moet verandering in komen! Het intermediair is anno 2019 een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten en bedrijven. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.

De eerste twee verrassende en creatieve bijdragen zijn gepubliceerd in VVP 1 en kwamen uit de koker van de NVHP en Turien & Co. In VVP 2 volgen bijdragen van Scildon en Rien Eyzenga. In totaal zullen minsten een tiental financieel dienstverleners een adviescampagne  bedenken. Uiteraard zijn ideeën welkom. Die kunnen naar redactie@vvponline.nl.

De jury bepaalt uiteindelijk de winnaar. Daarbij gaat het niet om wie de beste campagne heeft bedacht, maar om de kracht en impact van de campagne zelf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het VVP Communicatie-Event van 27 november 2019 bij de VNAB in Rotterdam.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Onder het motto 'Omdat u het waard bent' verzoekt VVP branchepartijen een campagne te bedenken die de waarde van deskundig, financieel advies onder de aandacht van...

Finis coronat opus

Finis coronat opus

(door Enno Wiertsema, directeur Adfiz) De kroon op het werk komt aan het eind van de rit. Diezelfde instelling zie ik bij adviseurs die aan de slag gaan met actief...

Weurding en Wiertsema op Vakevent Bijzondere Risico's

Weurding en Wiertsema op Vakevent Bijzondere Risico's

Verbondsdirecteur Richard Weurding en Adfiz-directeur Enno Wiertsema belichten allebei vanuit hun perspectief het thema (on)verzekerbaar van bijzondere risico's...

Brand New Day: samen zorgen voor tevreden klanten

Brand New Day: samen zorgen voor tevreden klanten

‘Je loog tegen mij…’ Online pensioenbank Brand New Day ging er aanvankelijk met gestrekt been in. De campagne was wellicht iets te scherp aangezet,...

Brand New Day gaat voor groeiversnelling

Brand New Day gaat voor groeiversnelling

Brand New Day gaat voor groei. De online pensioenbank heeft 25 miljoen euro opgehaald bij haar aandeelhouders Hartwig, ASR en VvAA. Dit geld wordt volledig aangewend...

Onderscheid maken

Onderscheid maken

Elk mens is uniek. Dat is prachtig. Maar soms ook lastig. Bijvoorbeeld als het gaat om het scheppen van financiële zekerheid. Ook daarin blijken er geen twee...