Kifid wijst ClaimConcept de deur

Jelle Terpstra ClaimConcept

Het Kifid heeft Jelle Terpstra van ClaimConcept uit Joure de deur gewezen als belangenbehartiger van woekerpolisgedupeerden.

Het Kifid: "Bij de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep van Kifid trad als gemachtigde namens verschillende consumenten op de heer J. (Jelle) Terpstra uit Joure. Hij werkt onder de naam ClaimConcept. Omdat zijn optreden het belang van de betrokken consument(en) schaadde, is hem het recht ontzegd als bijstandverlener of vertegenwoordiger van Consumenten op te treden in geschillen bij Kifid. Indien u uw zaak aan een van de commissies van Kifid voorlegt, kunt u zich dus niet door de heer Terpstra laten vertegenwoordigen."

Het is voor zover bekend voor het eerst dat het Kifid een belangenbehartiger van consumenten de deur wijst.

 

Eind maart

Op de website van Terpstra is te lezen dat het Kifid hem eind maart al het recht ontzegde om rechtstreeks als bijstandverlener of vertegenwoordiger van consumenten op te treden in procedures. "Directe aanleiding van de uitsluiting vormt mijn medewerking aan Vara’s Kassa eind januari 2016, waarvoor wij een groot aantal voorbeelden hebben aangeleverd over de door Kifid zo vurig beleden laagdrempeligheid. In één van die dossiers meende Kifid een stok te hebben gevonden om te slaan: ik zou mij ten onrechte nog steeds hebben voorgedaan als vertegenwoordiger bij Kifid."

Maar er waren ook daarvoor al fricties.

 

 

Reactie toevoegen

 
Toezegging van dekking weegt zwaarder dan voorwaarden

Toezegging van dekking weegt zwaarder dan voorwaarden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0109) De Geschillencommissie oordeelt dat de verzekeringsvoorwaarden geen recht geven op dekking, maar dat de consument uit het telefoongesprek...

Consumenten wisten niet dat zij overeenkomst tot opdracht ondertekenden

Consumenten wisten niet dat zij overeenkomst tot opdracht ondertekenden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0111) Met toepassing van de wettelijke bewijsregels oordeelt de Geschillencommissie dat de adviseur onvoldoende heeft bewezen dat de consumenten...

Geheugenverlies klager wil er bij Geschillencommissie niet in

Geheugenverlies klager wil er bij Geschillencommissie niet in

(Kifid-uitspraak GC 2024-0106) Met de verzekeraar is de Geschillencommissie van oordeel dat de consument heeft geprobeerd de verzekeraar opzettelijk te misleiden...

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...

Commissie van Beroep laat verzekeraar tuinschade alsnog vergoeden

Commissie van Beroep laat verzekeraar tuinschade alsnog vergoeden

(Kifid-uitspraak CvB 2024-0007) De consument heeft twee akkoordverklaringen ondertekend, voor schade aan de inboedel en voor schade aan opstal en tuin. Daarna heeft...

Kifid: registratie van persoonsgegevens niet standaard acht jaar

Kifid: registratie van persoonsgegevens niet standaard acht jaar

De Commissie van Beroep van Kifid oordeelt in een dinsdag gepubliceerde uitspraak dat de bank bij registratie van persoonsgegevens niet standaard mag uitgaan van...

Geen disculperende stilstand

Geen disculperende stilstand

(Kifid-uitspraak GC 2024-.0061) De consument is betrokken geweest bij een aanrijding met een scooterrijder. Hij is van mening dat de scooterrijder, verzekerde van...

ORV splijt ex-partners

ORV splijt ex-partners

(Kifid-uitspraak GC 2024-0062) Consument is het niet eens met het feit dat zijn ex-echtgenote een overlijdensrisicoverzekering op zijn leven heeft gesloten. Hij...

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

(Kifid-uitspraak GC 2024- 0053) De consument heeft de adviseur ingeschakeld voor advies over en bemiddeling bij het oversluiten van zijn hypotheek en het verkrijgen...

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...