Klacht gaat nat...
Kifid-uitspraak GC 2021-0854) De consument heeft schade geleden als gevolg van een lekkage in zijn badkamer. Hij heeft deze schade gemeld op zijn woon- en inboedelverzekering. Univé Zuid-Holland Brandverzekeraar heeft een expert ingeschakeld, die twee keer onderzoek heeft gedaan naar de lekkage. De consument heeft ook twee bedrijven ingeschakeld om de schade te onderzoeken en te herstellen. Partijen verschillen van mening over de oorzaak van de lekkage. De Geschillencommissie komt tot het oordeel dat de verzekeraar een beroep mocht doen op artikel 2.9.2 van de voorwaarden, waarin staat dat schade door vochtdoorlating bij iets wat waterdicht hoort te zijn niet verzekerd is. De klacht is ongegrond en de vordering wordt afgewezen.
De commissie gaat “op basis van het expertiserapport van Trition uit van de juistheid van de stelling van de verzekeraar dat de waterschade is ontstaan door (spat)waterdoorslag via de kit- en tegelvoegen in de badkamer en dat daarom de uitsluiting in artikel 2.9.2 van de voorwaarden van toepassing is. Uit het rapport van Trition blijkt dat Trition een onderzoek heeft verricht naar meerdere mogelijke oorzaken. Trition heeft een rooktekst, een druktest en een rioolinspectie uitgevoerd. Trition heeft uiteindelijk problemen met de kitvoegen in de douchehoek aangewezen als de oorzaak en dit niet alleen ‘bij uitsluiting’. Op foto’s in het rapport is te zien dat een medewerker van Trition met een mesje specifieke problemen met de kitvoegen aanwijst. Op die foto’s is ook te zien dat het kitwerk niet in een goede staat verkeert, met name niet aan de onderzijde van de douchehoek”.
Reactie toevoegen
(Kifid-uitspraak GC 2024-0062) Consument is het niet eens met het feit dat zijn ex-echtgenote een overlijdensrisicoverzekering op zijn leven heeft gesloten. Hij...
Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende
(Kifid-uitspraak GC 2024- 0053) De consument heeft de adviseur ingeschakeld voor advies over en bemiddeling bij het oversluiten van zijn hypotheek en het verkrijgen...
Sector geeft Kifid ruime voldoende
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...
Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden
(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...
Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!
(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...
Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht
Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van...
Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan
(Kifid-uitspraak GC 2024-0038) De consumenten verwijten de adviseur dat hij niet tijdig een renteaanbod heeft aangevraagd bij de bank. Zij betalen daarom uiteindelijk...
Adviseur was te veel alleen doorgeefluik
(Kifid-uitspraak GC 2024-0022) De consument heeft in 1997 een beleggingsverzekering afgesloten. De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden...
Geen zoete afdronk voor klager
(Kifid-uitspraak GC 2024-0030) Als gevolg van een storm zijn zonnepanelen van de consument van het dak van haar woning afgewaaid en tegen geparkeerde auto’s...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...