Nieuwe opleiding ‘Actief klantbeheer voor jouw adviespraktijk’

Actief Klant Beheer Sessie in actie

Dukers & Baelemans en Helder Beheerd hebben samen een opleiding voor advieskantoren ontwikkeld die "écht aan de slag willen met actief klantbeheer in hun adviespraktijk".

Actief klantbeheer heeft al jaren prioriteit volgens Advies in Cijfers 2022-2023 (Adfiz). "Toch is nu de urgentie hoger dan ooit. Consumenten zijn bereid te betalen voor financiële rust en adviseurs zoeken nieuwe verdienmodellen in een markt met rentestijgingen en een dalend aantal hypotheektransacties", stellen Dukers & Baelemans en Helder Beheerd.

Mark Boskamp, directeur Dukers & Baelemans: “Wij geloven in een financiële sector die in alle fasen van een mensenleven relevant is. Financieel adviseurs geven de kwaliteit van de financiële dienstverlening een gezicht. Met deze opleiding groeit het mooie adviesvak naar meer klanttevredenheid en duurzamere verdienmodellen. Met deze opleiding leren adviseurs hoe ze actief klantbeheer kunnen implementeren in hun klantenportefeuille.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Consequenties verbinden aan niet verduurzamen

Consequenties verbinden aan niet verduurzamen

(Mark Dukers van Dukers & Baelemans in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Als onderdeel van het Dukers & Baelemans team verwacht je van mij in deze special...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...