Onderzoek naar alternatieve geschilbeslechting door Kifid
Rijksuniversiteit Groningen doet onderzoek naar alternatieve geschilbeslechting door Kifid. Het doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in hoe consumenten en financiële dienstverleners deze werkwijze ervaren.
In het onderzoek staan de volgende vragen centraal: hoe ervaren consumenten en financiële dienstverleners de klachtprocedure bij Kifid? Hoe oordelen consumenten en financiële dienstverleners over de uitkomst van de procedure? Welke lessen zijn hieruit te trekken voor de toekomst?
Na het afronden van een klachtprocedure, krijgen betrokken consumenten en financiële dienstverleners de mogelijkheid om deel te nemen aan een enquête van de Rijksuniversiteit Groningen.
Reactie toevoegen
Meer over
Kifid laat adviseur kosten matigen wegens gebrek aan transparantie
(Kifid-uitspraak GC 2021-0009) Consument heeft een opdracht tot dienstverlening ondertekend ten behoeve van de dienstverlening van de Adviseur (Financieel Fit Servicecenter)....
Risico stijging aflossingsvergoeding na sluiten vaststellingsovereenkomst voor rekening consument
(Kifid-uitspraak GC 2021-0013) Consument heeft op 3 oktober 2019 ter zitting bij Kifid een vaststellingsovereenkomst gesloten met de adviseur (Stalenhoef) met als...
Kifid sluit Klachtenloket Rentederivaten MKB
Kifid sluit per 15 januari 2021 op verzoek van DNB het tijdelijke loket Rentederivaten MKB. Eind december 2020 heeft Kifid de laatste nog in behandeling zijnde klacht...
Klager loopt blowtje bij Kifid…
(Kifid-uitspraak GC 2020-1098) Nh1816 weigert volgens Kifid terecht uit te keren aan een klant die een hennepkwekerij in zijn woning had aangelegd. De Geschillencommissie...
Claim onbewoonbaar verklaard...
De verzekeraar hoefde er niet op te wijzen dat hij bij eventuele schade aan de onbewoonde woning zou uitkeren op basis van de verkoopwaarde. Aldus Kifid in uitspraak...
Consument moet mondelinge toezegging adviseur bewijzen
(Kifid-uitspraak GC 2020-1087) In verband met de aankoop van een woning heeft consument een gesprek gevoerd met de adviseur en de opdracht tot diensterlening (OTD)...
Kifid: onbegrijpelijk dat adviseur dossiernotitie pas bij verweer laat zien
(Kifid-uitspraak GC 2020-1088) Consument stelt dat adviseur niet of onvoldoende duidelijk heeft gemaakt dat zijn overlijdensrisicoverzekering een kortere looptijd...
Onverwachte coronakosten niet gedekt op reispolis
(Kifid-uitspraak GC 2020-1086) Consument heeft een beroep gedaan op zijn reisverzekering van Interpolis (Achmea) voor de kosten (niet genoemd in de uitspraak) die...
Gasleiding doorgeslepen, verzekeraar moet van Kifid betalen
(Kifid-uitspraak GC 2020-1085) De zoon van consument heeft bij de buurman een gasleiding doorgeslepen. Liander heeft de gasleiding gerepareerd en de factuur op naam...
Desinfecteren = schoonmaken: geen dekking
(Kifid-uitspraak GC 2020-1040) Consument heeft deurklinken gedesinfecteerd met ontsmettingsspray. Hierdoor is schade ontstaan aan de verflaag op de deuren en kozijnen....