Vakbonden content over nieuwe cao ABN Amro-medewerkers

Gerard van Hees FNV portret 2014

De vakbonden FNV Finance, CNV en De Unie hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor een nieuwe cao voor de 14.500 medewerkers van de ABN Amro

In de cao zijn onder andere afspraken gemaakt over: een structurele loonsverhoging van 5,5% tijdens de looptijd van de tweejarige cao, vijf extra vakantiedagen die een loonwaarde van 2% vertegenwoordigen en het verhogen van het doorbetaalde partnerverlof van twee naar zes weken. Ook hebben vakbonden afgesproken dat de medewerkers meer ruimte krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en hun bijdrage aan maatschappelijke doelen. Daarom wordt het bestaande studie- en vrijwilligersverlof omgezet naar een vijfdaags verlof dat medewerkers naar eigen inzicht mogen inzetten

Gerard van Hees, bestuurder FNV Finance: "In de financiële sector is de werkdruk hoog en een groot deel van onze leden hecht erg aan meer vrije tijd. Dat medewerkers naast die vijf extra vrije dagen ook meer ruimte en tijd krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en er extra partnerschapsverlof komt, stemt ons tot tevredenheid."

Wel is FNV Finance teleurgesteld over de onwrikbare houding van de bank ten aanzien van de vele flexmedewerkers in hun callcenters. Van Hees: ‘De bank gaf niet thuis op dit onderwerp. Daardoor konden wij geen afspraken maken over het terugdringen van de vele onzekere contracten op de callcenters. En helaas is daarmee de toekomst voor een groot deel van medewerkers van deze belangrijke afdelingen nog steeds onzeker."

Reactie toevoegen

 
Meer over
CNV-achterban akkoord met uitwerking pensioendeal

CNV-achterban akkoord met uitwerking pensioendeal

De achterban van het CNV is akkoord met de uitwerking van de pensioendeal. Een vertegenwoordiging van de kwart miljoen CNV-leden heeft ingestemd. . "We behouden...

"Ongekende krimp van consumptie in 2020"

"Ongekende krimp van consumptie in 2020"

ABN Amro verwacht" dat de anderhalvemetersamenleving langdurig haar stempel zal drukken op de Nederlandse economie. Met name de recreatie en de horeca zullen hier...

Corona: ABN Amro versnelt introductie Seniorenlijn

Corona: ABN Amro versnelt introductie Seniorenlijn

Om seniore klanten zo goed mogelijk te ondersteunen, heeft ABN Amro besloten de Seniorenlijn vervroegd te introduceren. Deze telefoonlijn is erop gericht senioren...

Helft ZZP'ers ouder dan 55 kan geen AOV krijgen

Helft ZZP'ers ouder dan 55 kan geen AOV krijgen

De helft van de ZZP’ers die ouder zijn dan 55 jaar, blijkt uit CNV-onderzoek, kan geen arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten vanwege de leeftijd. Een...

CMIS Franchise: ABN Amro hypotheekaanbieder van het jaar 2019

CMIS Franchise: ABN Amro hypotheekaanbieder van het jaar 2019

CMIS Franchise heeft ABN Amro uitgeroepen tot hypotheekaanbieder van het jaar 2019. Het is de eerste keer dat de hypotheekadviesketen (De Hypotheekshop, Huis &...

Vakbonden ondertekenen Werkcode met verzekeraars

Vakbonden ondertekenen Werkcode met verzekeraars

Vakbonden FNV, CNV en  De Unie ondertekenen vandaag samen Achmea, VGZ, Nationale-Nederlanden, ING en ASR een 'Werkcode' die de verschillen tussen medewerkers...

AFM-boete van 2 miljoen euro voor ABN Amro

AFM-boete van 2 miljoen euro voor ABN Amro

De AFM heeft een bestuurlijke boete van 2 miljoen euro opgelegd aan ABN Amro omdat de bank in de periode tussen 18 juli en 13 september 2016 heeft nagelaten om voorwetenschap...

Kifid: bank mag vrij opneembare spaarrekening eenzijdig opzeggen

Kifid: bank mag vrij opneembare spaarrekening eenzijdig opzeggen

ABN Amro mag een vrij opneembare spaarrekening eenzijdig opzeggen, aldus de Geschillencommissie Kifi in bindende uitspraak GC 2019-783. Kifid noemt twee maanden...

Kifid: ABN Amro mag eenzijdig doorlopend krediet beëindigen

Kifid: ABN Amro mag eenzijdig doorlopend krediet beëindigen

Twee consumenten hebben zich bij Kifid beklaagd over het feit dat ABN Amro hun doorlopend krediet niet aflossingsvrij wil voortzetten. Aan nieuwe klanten biedt de...

Hoekstra: "Geen vervolgacties ABN Amro Meegroeihypotheek"

Hoekstra: "Geen vervolgacties ABN Amro Meegroeihypotheek"

Het gesprek aangaan met een ontevreden klant is onderdeel van vakkundig en fatsoenlijk bedienen van de consument en het bewaken van het klantbelang. Aldus minister...