FlexFront: lof voor opstelling geldverstrekkers in coronacrisis

Michiel van der Linde 2020

Elke geldverstrekker neemt z’n eigen maatregelen vanwege de coronacrisis, maar toch ziet FlexFront een rode draad. Michiel van der Linde, manager commercie bij de serviceprovider: “We zien dat elke geldverstrekker advies op afstand en digitaal ondertekenen faciliteert. Dat past goed bij de huidige situatie waarin iedereen fysiek contact zoveel mogelijk vermijdt. Ook zien we dat er soepel wordt omgegaan met geldigheidstermijnen. Op bijvoorbeeld overbrugging zien we een aanscherping.”

Van der Linde vervolgt: “Geldverstrekkers doen een appèl op gezond verstand en vragen adviseurs goed te wegen of de klantsituatie wordt beïnvloed door de coronacrisis en of de adviseur nog steeds achter zijn advies staat. Een verstandige oproep, vinden wij. FlexFront is er trots op speler te zijn in een branche waar zo in het belang van de klant wordt gehandeld. We zijn trots op de geldverstrekkers, en dat mag ook weleens gezegd worden!"

Liveblog meer dan 2.500 keer bekeken

Twee weken geleden initieerde FlexFront het ‘Liveblog adviseren & bemiddelen tijdens de coronacrisis'. Inmiddels is het liveblog meer dan 2.500 keer bekeken.

Van der Linde: "Het liveblog blijft online zolang dat nodig is. Geldverstrekkers blijven gericht op de actualiteit en zullen beleidswijzigingen met ons delen. FlexFront zorgt voor directe publicatie en communicatie naar het intermediair. Hypotheekadviseurs kunnen hiermee hun klanten van het juiste advies voorzien en dat is waar het uiteindelijk om gaat."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront heeft de Verduurzaming Service gelanceerd. Dankzij de samenwerking met partner Susteen kan de consument voor, tijdens of na het adviesgesprek een zijsprong...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...