Post-hbo opleiding FInancieel Advies MKB van start
De post-hbo opleiding Financieel Advies MKB is 7 maart van start gegaan.
De opleiding, een samenwerking tussen de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) en opleider Dukers & Baelemans, helpt financieel adviseurs zich te ontwikkelen tot multidisciplinair adviseur voor het MKB.
“Het is een brede opleiding en dat zien we terug in de aanmeldingen,” aldus Peter Kuppen, opleidingscoördinator bij HAN Deeltijdstudies. “Onder de gestarte deelnemers bevinden zich niet alleen adviseurs uit de bankwereld, maar ook zzp’ers en personen met een eigen adviesbureau. Allen zijn ze er zich van bewust dat het van groots belang is om de stap te maken naar ‘trusted advisor’. Oftewel een adviseur die de ondernemer en de onderneming door en door kent en bij belangrijke life events het juiste financiële advies kan geven.”
Reactie toevoegen
Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes
De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Consequenties verbinden aan niet verduurzamen
(Mark Dukers van Dukers & Baelemans in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Als onderdeel van het Dukers & Baelemans team verwacht je van mij in deze special...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...
Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?
"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...
Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!
"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...
Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van
“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...