Wens verzekeraar 'Vergeet ons niet' komt uit
(Kifid-uitspraak GC 2024-0145) Dat de verzekeraar de rechtsbijstandspolis toch verlengde, is zijn eigen schuld. De verzekering moet worden voortgezet. Aldus de Geschillencommissie, die eerder bepaalde dat de verzekeraar de polis in kwestie mocht opzeggen. De commissie: "Het feit dat de verlenging op een vergissing berust, komt voor rekening van de verzekeraar, die als professionele dienstverlener zijn systemen zo had moeten inrichten dat de e-mail van genoemde datum niet verzonden zou worden. Dat de verzekeraar een verlenging van de rechtsbijstandverzekering niet wenselijk acht, maakt het oordeel van de commissie niet anders. De verlenging van de rechtsbijstandverzekering zal geschieden met inachtneming van de geldende voorwaarden. Voor zover de uitvoering van de rechtsbijstand door de uitvoerder in het gedrang komt dan wel een nieuwe opzegging aan de orde is, zal daarbij aansluiting moeten worden gezocht bij de geldende voorwaarden."
Vergeet-ons-nietjes
De commissie verder: "Dat de consument op enig moment (...) een kaart van de verzekeraar heeft ontvangen met daarop aan de ene zijde een vriendelijke zwaaiende medewerker van de verzekeraar en aan de andere zijde onder meer de tekst "Fijn dat u klant was!" en "Helaas was... want u heeft ons laten weten weg te gaan", met daarbij als afscheidscadeau zaadjes voor ‘Vergeet-ons-nietjes’, is naar het oordeel van de commissie aan te merken als ongelukkig. De verzekeraar heeft hier echter excuses voor aangeboden en dat volstaat."
Reactie toevoegen
Meer over
(Kifid-uitspraak GC 2024-0764) De consument heeft een claim ingediend op zijn inboedelverzekering vanwege een drietal schroeischades. De verzekeraar heeft dekking...
Kifid definitief niet open voor ondernemers
De nieuwe minister van Financiën Heinen acht openstelling van Kifid voor ondernemers niet nodig, is te lezen in een verzamelbrief moties en toezeggingen op...
Diefstalgevoelige spullen horen in handbagage
(Kifid-uitspraak GC 2024-0748) De consument heeft een beroep gedaan op haar reisverzekering omdat haar laptop en sporthorloge uit haar koffer zijn gestolen. De verzekeraar...
Aansprakelijkheidsverzekeringen toegevoegd aan Kifid Kennis
Kifid heeft aan de reeks Kennis een themadocument toegevoegd over de aansprakelijkheidsverzekering: ‘Ik voel me rot over schade die ik heb verooraakt maar...
Hypotheekadviseur mocht afgaan op e-mail van de bank
(Kifid-uitspraak GC 2024-0738) Op basis van een e-mail van de bank verkeerde de adviseur in de veronderstelling dat zijn (namens de consument gedane) verzoek om...
Hypotheekadviseur laat veel steken vallen
(Kifid tussenuitspraak GC 2024-0730A) De consumenten hebben op advies van de adviseur hun hypothecaire geldlening overgesloten. Zij hebben zich nadien beklaagd over...
Van 'dreigbrief' verzekeraar geen sprake
(Kifid-uitspraak GC 2024-0713) De consument heeft van de verzekeraar een brief ontvangen waarin, kort gezegd, staat dat hij meer dan gemiddeld een beroep op zijn...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0711) De consument heeft een beroep gedaan op de inboedeldekking van zijn Woonverzekering nadat een kastje met daarin een verzameling Swarovski...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0689) De douchecabine in de badkamer van de consument is midden in de nacht kapot gesprongen. De consument heeft de verzekeraar verzocht...
Beleggingsverzekering: adviseur schond nazorgplicht
(Kifid-uitspraak GC 2024-0688) De Geschillencommissie meent dat van de adviseur had mogen worden verwacht dat hij in ieder geval tijdens een gesprek met de consument...