Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

Leon van Riet 2018

NN Group neemt voor 253 miljoen euro de levensverzekeringsactiviteiten over van ABN Amro Verzekeringen (AAV). Deze worden geïntegreerd in NN Life & Pensions. De transactie heeft geen gevolgen voor de dienstverlening en garanties aan klanten. NN Life & Pensions en ABN Amro Bank zijn van plan de verkoop van overlijdensrisicoverzekeringen via de kanalen van de bank voort te zetten.

AAV is een joint venture tussen NN Group (51 procent) en ABN Amro Bank (49 procent) die verzekeringsproducten en -diensten aanbiedt aan meer dan een miljoen particuliere en zakelijke klanten. NN Group consolideert reeds de levensverzekeringsactiviteiten van AAV. ABN Amro Bank en NN Group zetten hun samenwerking in AAV voort en verlengen deze met nog eens vijf jaar tot 1 januari 2038 als aan bepaalde gebruikelijke prestatiecriteria wordt voldaan. Hiermee kan AAV zich concentreren op haar schadeverzekeringsactiviteiten en haar werkzaamheden als intermediair. NN Group en ABN Amro Bank zijn tevens overeengekomen de komende jaren extra te investeren in de versterking van de digitale capaciteiten van AAV en de verdere groei van haar schadeverzekeringsportefeuille.

Leon van Riet (foto), CEO NN Netherlands Life & Pensions en lid van de Raad van Bestuur van NN Group: “De transactie is in lijn met onze strategie om verdere efficiencyverbeteringen te bereiken door gebruik te maken van onze bestaande closed book capaciteiten.”

Edwin Grutterink, CEO ABN Amro Verzekeringen: “Voor ons bedrijf is de verkoop van de levensverzekeringsportefeuille een belangrijke strategische beweging voor de toekomst. Het bepaalt tevens dat AAV zich volledig kan richten op schade en ons intermediair bedrijf, waar we nog veel groeikansen zien. Verdere digitalisering en verduurzaming gaan ons hierbij helpen.”

Reactie toevoegen

 
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. Het...

ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches

ABN Amro verdubbelt aantal Zorgcoaches

ABN Amro gaat het aantal Financiële Zorgcoaches verdubbelen van dertig naar zestig. Deze coaches geven hulp bij het digitaal regelen van dagelijkse bankzaken:...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

(Kifid-uitspraak 2021-0910) ABN Amro adviseert een klant om de financiering van de verbouwing van een woning via een rekeningcourantkrediet te financieren en niet...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...