Volmacht

Uit dit dossier

‘Verzekeraars hebben volmachtkantoren nodig’

‘Verzekeraars hebben volmachtkantoren nodig’

Het aantal volmachtgevende verzekeraars loopt terug. Maatschappijen staken hun activiteiten op dit gebied of ze fuseren, mede om kosten te drukken. Volgens Dennis...

Meer of minder verzekeraars?

Meer of minder verzekeraars?

Consolidatie en schaalvergroting houden de gemoederen meer dan bezig. Positief of negatief voor de klant? Goed voor de toezichthouder? Eigen belang verzekeraars?...

Verantwoordelijkheid voor gevolmachtigde

Verantwoordelijkheid voor gevolmachtigde

Door Ron Gardenier (voorzitter NVGA) Vanaf 25 mei gelden er nieuwe regels voor het verwerken van persoonsgegevens. In de kern zijn de regels uit de Algemene...

Vijfhonderd inschrijvingen Register Gevolmachtigd Agent

Vijfhonderd inschrijvingen Register Gevolmachtigd Agent

Het Register Gevolmachtigd Agent (RGA) heeft sinds de openstelling een half jaar geleden zo’n vijfhonderd inschrijvingen ontvangen. De Stichting Assurantie...

Verantwoordelijkheid  voor volmachtgevers

Verantwoordelijkheid voor volmachtgevers

Volmachtgevers zetten de laatste weken gezamenlijk in op een verlaging van de tekencommissie. Het ondermijnt het vertrouwen binnen het volmachtkanaal, dat nu net...

Kwaliteit volmachtbedrijf moet passend  worden beloond

Kwaliteit volmachtbedrijf moet passend worden beloond

Blijf investeren in kwaliteit en de kracht van samen. Alleen dan zullen wij in staat zijn om duurzaam, met een positief rendement, te blijven ondernemen, aldus...

De Keyzer en Westenburg bundelen volmachtbedrijf

De Keyzer en Westenburg bundelen volmachtbedrijf

De Keyzer Zekerheid en Westenburg Assurantiën bundelen hun volmachtactiviteiten per 1 januari 2018 in KeyWest Insurance. Bij KeyWest zullen 15 medewerkers...

Een vak apart

Een vak apart

Volmacht is een vak apart. Een mooi en complex vak omdat de taken veelzijdig zijn. De gevolmachtigd agent verricht een aantal belangrijke taken, die normaliter...

Van delen wordt  niemand arm

Van delen wordt niemand arm

Als voorzitter van de NVGA en als directeur van een (groot) volmachtbedrijf heb ik dagelijks te maken met een aantal stevige uitdagingen. De belangrijkste op...

Quote van de dag

We krijgen een periode met extreem warm weer. Dit heeft een relatie met #klimaatverandering. Immers, als het warmer wordt (en dat doet het al), dan krijgen we ook vaker extreme #hitte. Het @KNMI heeft dat jaren geleden al uitvoerig uitgezocht.

Weerman Gerrit Hiemstra in tweet

Stelling

Verleng looptijd alle aflossingsvrije hypotheken naar 75 jaar

Recente editie
Recente editie

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken en zich meer te richten op het wegnemen van zorgen bij consumenten. Een belangrijke conclusie uit het ‘Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019’ onder zowel adviseurs als consumenten van Fred de Jong in samenwerking met Björn Bierhaalder (MCH Consultancy) en Susan Visser (Zeker Susan). In VVP 4 van 9 juli is er volop aandacht aan dit voor adviseurs belangrijke onderzoek dat in opdracht van VVP, DELA en Scildon werd gedaan ten behoeve van de Dag van het Topadvies. VVP 4 staat dan ook weer boordevol tips, best practices en inspiratie voor adviseurs om hun pole position nu en in de toekomst nog beter te verzilveren.

Bekijk de inhoud
Special Automatisering
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Events

Normal is over, de documentaire

10 oktober 2019 - 10 oktober 2019

Lees meer

Dive In 2019

24 september 2019 - 24 september 2019

Lees meer

VVP Vakevent Inkomen

25 september 2019 - 25 september 2019

Lees meer

Positive Finance Day 2019: Gewoon... Doen!

31 oktober 2019 - 31 oktober 2019

Lees meer

Digital Awareness

4 oktober 2019 - 4 oktober 2019

Lees meer
VVP Special Klantgerichtheid
Special Automatisering