Het vuur van... Tim van den berg

Tim van den Berg

Tim van den Berg, Desk accountmanager FlexFront

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In het vuur van… zet VVP deze mensen op een voetstuk.

De toegevoegde waarde van een organisatie zit ’m in de combinatie van mensen met kennis die deze kennis ook willen delen. Naast kennis is samenwerking belangrijk waarbij menselijkheid een evidente factor moet zijn om verbinding te creëren met de collega’s en klanten. In mijn inmiddels twintigjarige loopbaan in de inanciële dienstverlening weet ik dat succes verzekerd is als deze criteria verankerd zijn in een organisatie.

Ten tijde van de crisis is veel kennis weg gelekt doordat – noodgedwongen – ervaren mensen zijn vertrokken uit de branche en zich hebben afgezet tegen de natuurlijke afstandelijkheid van de inanciële sector waar beleid van oudsher gestoeld is op angst en wantrouwen. Opvallend is dat veel van deze oud-collega’s een nieuwe uitdaging hebben gevonden in de sociaal-maatschappelijke sfeer. Via banen in bijvoorbeeld de schuldhulpverlening ervaren ze dat ze consumenten écht kunnen helpen. Dit terwijl in hun vorige werkomgeving systemen leidend waren, waardoor er niet geluisterd kon worden naar de klant.

Nu we de crisis achter ons hebben gelaten, is de consument nog altijd argwanend ten aanzien van onze sector. Hierdoor ontstaat een lage loyaliteit en wordt de dienstverlening regelmatig ervaren als een kluitjein-het-riet-aanpak. Daarom is het belangrijk om onze voormalige branchegenoten terug te halen. Hun vakkennis en hun ervaring in de sociaal-maatschappelijke sector zorgen ervoor dat we elkaar beter gaan maken.

Ik werk nu bij een organisatie die dit absoluut begrepen heeft. FlexFront is gehavend uit de crisis gekomen, maar is er in geslaagd om binnen één jaar van los zand tot een grote saamhorigheid te komen. De inmiddels geoliede organisatie is in staat om de adviseur steeds beter te maken. Ontegenzeggelijk is dit in het belang van de consument. En dat spreekt zich voort.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...