Markt

Uit dit dossier

Big Brother nu ook anoniem

Big Brother nu ook anoniem

De financiële sector heeft er kennelijk geen moeite mee dat toezichthouders die zich bezig houden met consumentenbescherming, waaronder de AFM, vanaf begin...

Stap voor stap naar je ambitie

Stap voor stap naar je ambitie

Als je een startend advieskantoor bent, wat ga je dan doen? Provisieloos werken? Inzetten op advies? Volledig digitaal werken? Allemaal goede ideeën. Maar...

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) wil dat meer verzekeraars de Nederlandse markt betreden. Ook nieuwe buitenlandse partijen...

Robot direct inzetbaar

Robot direct inzetbaar

Vroeger kon men rustig wachten op een vraag of verzoek van de klant. Er werd enkel verwacht vraagstukken op te lossen wanneer deze zich aandienden. Echter, de...

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

De assurantiebranche lijkt zich op dit moment op te splitsen in grote bedrijven die vanuit schaalvergroting inzetten op efficiencyvoordelen en in kleinere bedrijven...

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Het blijft een lastige aandoening: een whiplash. Medisch is dit vaak moeilijk of niet vast te stellen, terwijl een slachtoffer er kortere tijd of zelfs permanent...

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Acquisitie, het is een vies woord geworden. Het advies is vandaag de dag het product en dat advies moet vooral professioneel, integer en kundig worden gegeven....

Rust voor partners en kinderen

Rust voor partners en kinderen

“Uiteindelijk sliep ik met mijn dochter in de auto, omdat ik nergens anders terecht kon”, vertelt Petra Jansen in het programma De Monitor van de NCRV....

AVG vergt permanent aandacht

AVG vergt permanent aandacht

(Uit VVP 5 - 2018, door Adfiz) Sinds 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Inmiddels heeft u waarschijnlijk de nodige...

Adviseren gaat het beste met passie

Adviseren gaat het beste met passie

Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches....

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap blijven ook in de tweede helft van 2018 de drie strategische thema’s voor schadeverzekeraars. Waar schadeverzekeraars...

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Mondiale verzekeraar Chubb heeft Alex Kempe benoemd tot Property & Casualty Manager Benelux. De P&C-Manager moet bijdragen aan Chubb’s plannen om de...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Bitcoin als bindmiddel?

Bitcoin als bindmiddel?

CFD kondigde onlangs de introductie aan van een cryptomunt, de morecoin. Het bleek een 1-aprilgrap. Maar zou zo’n munt werkelijk iets toevoegen in de financiële...

Robot geeft voor, adviseur scoort

Robot geeft voor, adviseur scoort

Uw dienstverlening als financieel adviseur voor de consument bestaat uit drie delen: het inventarisatiegedeelte, de analyse en het aandragen van mogelijke oplossingen....

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Geen thema dat de gemoederen in de bedrijfstak zo vaak in beweging heeft gebracht, en nog brengt, als provisie. Dat terwijl er volgens sommigen helemaal geen provisievraagstuk...

Generalist is dood, leve de specialist

Generalist is dood, leve de specialist

De wereld verandert in rap tempo. Pakweg dertig jaar geleden was kantoorautomatisering nog lang niet massaal doorgevoerd, stond het internetgebruik in de kinderschoenen...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Events

Starship Advice: a great place to work

15 juni 2021 - 15 juni 2021

Lees meer

Winnen, verliezen, opstaan en weer doorgaan; de belangrijkste lessen voor (advies)ondernemers

9 februari 2021 - 9 februari 2021

Lees meer
Quote van de dag
Als ik mensen goed begeleid naar de hypotheek, dan worden ze daar blij van. En blije klanten, daar krijg ik vervolgens weer energie van.

Als ik mensen goed begeleid naar de hypotheek, dan worden ze daar blij van. En blije klanten, daar krijg ik vervolgens weer energie van.

Paul van Manen (HypotheekVakman, Zeist) op www.kop-munt.nl

Stelling

Thuiswerken bevalt mij goed

Recente editie
Recente editie

In VVP 3 onder meer het 'katern 'Letselschade' in samenwerking met Allianz Benelux en met uitstekende vakverhalen van onder meer advocaat Maya Spetter, één van de weinige advocaten in Nederland gespecialiseerd in de juridische afwikkeling van vliegtuigongevallen. Ze maakt deel uit van het Rechtsbijstandsteam MH17.

Peter Wormskmap (Helder Beheer) gaat in deze editie tijdens zijn wandelingen in gesprek met adviseurs over de gevolgen van de coronacrisis. Is er sprake van een ‘nieuw normaal’? Of keren we snel terug naar het ‘oude normaal’? Op een wandeltocht van Oost naar West verkent Wormskamp de (crisis)situatie bij adviserend Nederland. In dit eerste deel spreekt hij onder meer met Joost Nijhuis van ’t Raedthuys Financiële Diensten, Marcel Kool van Mijn Financieel Advies en Martijn Schouten van Helder Makelaars Hypotheek en Verzekeringen.

Verder in deze editie het vakkatern 'Ken je vak!', aandacht voor local heroes, start-ups, het volmachtkanaal, digitalisering, innovatie en visies van onder meer de AFM en Bianca Knispel (Nationale-Nederlanden).

Bekijk de inhoud
Special Digitale Transformatie
Special Business Support
VVP 02-2020
VVP 02-2020

Enkele nieuwe rubrieken in VVP 2: Volmachtbedrijf Centraal in samenwerking met de NVGA en Startup in samenwerking met VKG. Uiteraard aandacht voor corona: bedreiging of kans? Als altijd ook weer veel praktijkinfo (onder meer van adviseurs Frank Boute, Peggy van der Smitte en Barbara Stoopman in Uit de praktijk) en ondernemersinspiratie (waaronder 'Hoe innovatief is uw organisatie?'). Ook in VVP 2 het katern 'Advies op afstand'. Met concrete tools. Independer gaat in op haar robo-advies bij hypotheken.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Klantgerichtheid
Special Automatisering
Special Slimmer Adviseren