Markt

Uit dit dossier

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Bitcoin als bindmiddel?

Bitcoin als bindmiddel?

CFD kondigde onlangs de introductie aan van een cryptomunt, de morecoin. Het bleek een 1-aprilgrap. Maar zou zo’n munt werkelijk iets toevoegen in de financiële...

Robot geeft voor, adviseur scoort

Robot geeft voor, adviseur scoort

Uw dienstverlening als financieel adviseur voor de consument bestaat uit drie delen: het inventarisatiegedeelte, de analyse en het aandragen van mogelijke oplossingen....

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Geen thema dat de gemoederen in de bedrijfstak zo vaak in beweging heeft gebracht, en nog brengt, als provisie. Dat terwijl er volgens sommigen helemaal geen provisievraagstuk...

Generalist is dood, leve de specialist

Generalist is dood, leve de specialist

De wereld verandert in rap tempo. Pakweg dertig jaar geleden was kantoorautomatisering nog lang niet massaal doorgevoerd, stond het internetgebruik in de kinderschoenen...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Weg met regels, ga voor de klant

Weg met regels, ga voor de klant

“Kunstmatige intelligentie is de volgende aardverschuiving, groter dan de introductie van e-mail of IPhone. En ook nu kan niemand nog overzien hoe die aardverschuiving...

Diep duiken, niet verplicht informeren

Diep duiken, niet verplicht informeren

De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...

Wat zijn woning en inboedel waard?

Wat zijn woning en inboedel waard?

Woonverzekeringen, zoals de inboedelverzekering en de woonhuisverzekering, zijn bezitsverzekeringen. Dit type heeft een verzekerd object. Bij de woonhuisverzekering...

Zeven vragen aan.... Marjolein van der Stad

Zeven vragen aan.... Marjolein van der Stad

Zeven vragen aan Marjolein van der Stad, Aon Risk Solutions (Uit VVP 02 - 2018) 1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Als adviseur zit...

Financieel adviseur is zilveren kogel

Financieel adviseur is zilveren kogel

De financieel adviseur is de ideale persoon om proactief klanten in beweging te krijgen. Dat blijkt zonneklaar uit het AFM-rapport ‘Experimenten: samen leren...

Ecosysteem zonder wantrouwen

Ecosysteem zonder wantrouwen

We kunnen er helaas niet omheen: ‘blockchain is het einde voor de middle man’. Ik vraag me af of degenen die dit van de daken schreeuwen, beseffen...

Knagen aan inkomen adviseurs

Knagen aan inkomen adviseurs

Lennart van Gastel doet niets liever dan ondernemen. In welke sector, dat maakt hem niet uit. Zo is Van Gastel volop actief in de gastvrijheidsindustrie in Ggouda....

ATP verpestte wittebroodsweken

ATP verpestte wittebroodsweken

Het verzekeringsbedrijf ligt nog vaak onder vuur. Maar bladerend door oude VVP’s kan de conclusie toch niet anders zijn dat er, hoewel het altijd beter kan...

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Sinds de start van de crisis die onze branche van financiële dienstverlening trof, wordt de term ‘klant centraal’ veel gebruikt. Om de klant centraal...

Informeren, analyseren, oplossen

Informeren, analyseren, oplossen

Wie hebben belang bij een kwalitatief hoogstaand advies? Allereerst de klant, hij is immers de consument van de geleverde dienstverlening. Ook de financieel adviseur,...

Zwaar inzetten op preventie

Zwaar inzetten op preventie

Als het gaat om het onderbrengen van de verzekerbare risico’s van hun klanten, wordt het sentiment onder een groot gedeelte van intermediairs momenteel bepaald...

Mensen financieel zelfredzaam maken

Mensen financieel zelfredzaam maken

Medewerkers van a.s.r. Zetten zich in voor projecten op het gebied van financiële zelfredzaamheid. Bijvoorbeeld als financieel vrijwilliger thuis, door les...

Saai? Daar kunnen wij wat aan doen

Saai? Daar kunnen wij wat aan doen

We mogen ons als branche nu wel eens achter de oren krabben, want jongeren weten nauwelijks wat een financieel adviseur doet. Sterker, de meeste jongeren weten...

Transparantie voorkomt rampen

Transparantie voorkomt rampen

Je zou kunnen denken dat we, nu MoneyView alweer 25 jaar bestaat, er wel zo’n beetje zijn als het gaat om markttransparantie. Niets is minder waar. Nog steeds...

Schaalgrootte is onmisbaar

Schaalgrootte is onmisbaar

Met de overname van UMG is Aon een nog grotere speler geworden dan ze al was. Maar zelfgenoegzaamheid treft VVP bij ceo Marc van Nuland niet aan. Van Nuland: “Ik...

Claim je rol als financieel dienstverlener

Claim je rol als financieel dienstverlener

“Het adviesvak zal de komende jaren alleen maar in betekenis toenemen. In een complexer wordende wereld zullen mensen meer behoefte krijgen aan persoonlijk...

Quote van de dag

We sturen al onze klanten én hun kinderen een handgeschreven verjaardagskaart. Iets wat we verder nooit overslaan is dat al onze klanten voor de jaarwisseling een bon krijgen voor een zak oliebollen.

Marco Anjema (Financieel Gezond) op www.kop-munt.nl

Stelling

Ik heb er geen moeite mee mijn provisie als bedrag te tonen

Recente editie
Recente editie

Adviseurs staan voor de uitdaging het klantcontact te waarborgen, blijkt uit de rondetafel Uit de adviespraktijk in VVP 6. De AFM meent dat de adviseur een voorsprong heeft op de Googles en Lemonades. Adviseur Wilfred Mooij roept verzekeraars op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen met de adviseur te zoeken naar passende oplossingen voor de klant in plaats van de deur dicht te gooien. En natuurlijk ook in VVP 6 weer het superpraktijkgerichte katern 'Ken je vak!'.

Bekijk de inhoud
Special Slimmer Adviseren
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
VVP Special Klantgerichtheid
Special Automatisering